Pages - Menu

||||||||||||||||||||||||||||||||||| Assalamualaikum People! Welcome To SRC's 13/14 Official Blog :D Self-Service and Do Follow Us ;) |||||||||||||||||||||||||||||||||||

Wednesday 11 September 2013

Liarnya hati ini..


" Saya suka awak"

"Awak cantiklah, saya suka!"

"Saya xpenah jumpa lelaki sehensem awk"

"Awk caring, baik.. Kita kawan ok?"


 

Ayat yang sudah biasa didengari zaman ini.. Satu kebiasaan.. Terkadang jenuh juga rasanya mengingatkan hati-hati followers yang sedang kami jaga ini agar tidak mendapat heart disease ini..Sedih, kecewa..

Bahaya! Bahaya! Bahaya!

Kerana apa?

KELALAIANNYA YANG DISEBARKANNYA!

"Alahh,, aku yakin aku boleh jaga Quran ni,, InsyaAllah xlalai.. Result exam aku pon gempak."

Duhai sahabat yang tersayang,
Sifat lalai hanyalah minor reason shj..
Murka Allah adalah utamanya..
Mahukah kita sebagai huffaz Al-Quran dilaknatnya.. Nauzubillahiminzalik sayang.. Rawatlah hatimu,, Awak,saya & semuanya, Marilah kita merawat hati.. Dekatkan diri kepada Dia yang sememangnya sentiasa melimpahkan cintaNya kepada hambanya.. Hinanya kita!! Bodoh sombong! Tidak sedar yang cintaNya sentiasa ada, tetapi masih mencari cinta yang tidak pasti.. Yang tidak hakiki.. Bukan masanya lagi,, Jangan menjejak ke arah kebinasaan masa depanmu rakan,,


Oleh itu, jagalah hati2 kamu wahai pemuda pemudi sekalian.. Peringatan sudah diberikan.. Apakah kamu mahu mendustainya lagi? Jangan campakkan dirimu dalam kebinasaan teman.. Kata Ustazah Fatimah Syarha 
"Jaga urusan kamu dengan Allah, Allah akan menjaga urusan kamu dengannya"..
See? Itu semua urusan sang pencipta kita.. 




*Timbul rasa ingin berkongsi apabila teringat satu masa dimana kami2 sedang berbincang masalah-masalah hati yang sedang timbul secara hangatnya dalam kalangan followers.. Semakin dibiar,semakin hanyut.. Oh hati..
*Diharap kami2 juga dapat menjaga hati kami sebaiknya agar dapat menjadi teladan kepada yang lain.. Jaga IKHTILAT! InsyaAllah,,from good to great! *thumbsup*

LotsaLove,

SRCKOPU 13/14

No comments:

Post a Comment

Push This to Comment